ankara-cocuk-ve-ergen-psikiyatri-bolumu

Ankara Çocuk ve Ergen Psikiyatri Bölümü

Çocuk psikiyatri bölümü çocuk ruh sağlığını ilgilendiren her türlü belirtiyi incelemektedir. Yaygın olarak sahip olunan yanlış kanının aksine sadece ağır vakalarda ve ilaç kullanılacaksa değil ruh sağlığını ilgilendiren her türlü belirli görüldüğünde başvurulması gereken yegane yer çocuk psikiyatri bölümüdür. Çocuk psikiyatrisi 0-18 yaş aralığında bebek, çocuk ve ergenlerde dahil olmak üzere tüm bireylerle çalışmaktadır. Çocuklarınızın gelişim süreçlerinin doğru ilerlediğinden emin olmak ve onların sağlıklı birer yetişkin olmalarını sağlamak için ruh sağlığı konusunda da çocuklarınıza gerekli özeni göstermeniz gerekir. Çocuk psikiyatri bölümü sadece sorunlarla karşılaştığınızda değil gelişim süreçlerinin doğru ilerlediğinden emin olmak için de başvurabileceğiniz bir alandır.

Çocuk psikiyatri bölümü çocuklarda meydana gelen okul ile ilgili dikkat problemleri, Depresyon, Öğrenme güçlüğü, Kaygı bozukluğu, Tikler, Takıntılar, Uyku problemleri, Yeme problemleri, Psikoz, Bipolar bozukluk ve Obsesif Kompulsif Bozukluklar gibi çeşitli rahatsızlıklara bakabilir. Bu rahatsızlıkların temel sebebi ve bu sorunu ortaya çıkaran nedenlerle ilgili testler yapılarak sorunun kaynağı saptanarak doğru tedavi yöntemi belirlenmektedir. Terapi olarak belirlenen tedavi çeşitlerinin en yaygın olanlarından birisi bilişsel davranışçı terapidir. Terapi sürecinde bireyin davranış ve duygularında kalıcı değişimler hedeflenmektedir. Davranış ve düşünceler birbirini tetikleyen olgulardır. Olumsuz duygular uyumsuz davranışları, uyumsuz davranışlar ise olumsuz duyguları tetiklemektedir. Terapi yardımı ile olumsuz duygular ve uyumsuz davranışların değiştirilmesi için bireye yön verilirken tedavi sürecini destekleyen ödevlerle değişimlerin kalıcı olması sağlanır.

Üst solunum yolu hastalıklarından sonra en çok görülen rahatsızlıklar psikiyatrik hastalıklardır. Psikiyatrik hastalıkların tedavisinde ilaç kullanımı insanların hem çok endişelendiği hem de toplum baskısı nedeni ile çekindikleri bir durumdur. Oysa her türlü hastalığımızda aldığımız ilaçlardan dolayı kimse baskı kurmaz aksine doktor verdiyse kullan şeklinde telkinde bulunurken psikiyatrik hastalıklara ve ilaçlara karşı olumsuz bir bakış açısı bulunmaktadır. Sağlığın önemli bir parçası olan psikiyatrik yani ruh sağlığı da en az beden sağlığı kadar önemlidir. Psikiyatrik hastalıklarda ilaçların düzenli kullanılmaması hastalığın tedavisini aksatmaktadır. Doğru bir şekilde tedavi edilmeyen hastalıklar uzun süre sorun olmaya devam etmektedir. Doğru ilaç, doğru seviyede kullanıldığında sağlığınızın düzelmesine yardımcı olmaktadır.