cocuk-psikiyatri-tedavi-yontemleri

Çocuk Psikiyatri Tedavi Yöntemleri

Çocuk Psikiyatri Doktoru

Çocuk psikiyatri bölümümüz 0-18 yaş arası bireylerin ruh ve sinir hastalıklarını incelemektedir. Tıp biliminin bir alt dalı olan psikiyatri bölümü terapi ve ilaçlı tedavi yöntemleri ile psikiyatrik hastalıkların tedavi edilmesini sağlamaktadır. İlaç tedavisi ebeveynlerin en çok çekindikleri konudur. Birçok ebeveyn çocuklarının psikiyatrik ilaçları kullanmamasını istemektedir. Ancak ilaç tedavisi nöro-kimyasal nedenlerle oluşan sorunlar için en etkili ve bazı durumlarda da tek çözüm yöntemidir. Çocuklarının bedensel sağlığına önem veren ebeveynlerin çocukların ruhsal sağlığına da önem vermesi gerekir. Beyin çalışmasında ve nöronların haberleşmesinde hormonların ve nöro-kimyasalların etkisi söz konusundur. Duygularımız ve düşüncelerimizin bu yolla oluştuğu araştırmalarla sabitlenmiş bir gerçekliktir.

Çocuk psikiyatri doktoru olarak gerekli psikiyatrik muayeneler ve testler ile sorunun kaynağı tespit edilerek bireye uygun tedavi yöntemi belirlenmektedir. Duyguların ve düşüncelerin oluşmasında etkili olan nöro-kimyasalların eksikliğinde ilaç tedavisi ile beraber uygulanan psikoterapi yöntemleri sayesinde ancak kalıcı iyileşme elde edilebilmektedir. İlaç tedavisi ya da terapiler genellikle tek başına etkili bir tedavi sunmazlar. Bu yüzden doktorun önerdiği ilaçların terapi süresince ve belirtilen dozlarda kullanılması çocuklarımızın ruh sağlığı açısından kritik öneme sahiptir. Depresyon, Kaygı bozulukları, Anksiyete gibi sorunların kolayca aşılması için kullanılan ilaçların doğru dozda ve sürede alınması çok önemlidir. Hekim tarafından reçete edilen ilaç tedavilerinin yarıda kesilmemesi de çocukların tedavi sürecinde büyük bir öneme sahiptir.

Çocuk psikiyatri bölümü çocuklarda öğrenme sorunları, tuvalet eğitimi, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozuklukları gibi sorunlarla da mücadele etmektedir. Çocuklarınızın gelişim sürecinin doğru bir şekilde kontrol edilmesi gelişimlerin doğru ilerlemesini sağlamak için her zaman çocuk psikiyatri bölümüne başvurabilirsiniz. Çocuk psikiyatri bölümüne başvurmanız için illaki bir sorun yaşamanız gerekmez. Çocuk dönemi iniş ve çıkışların yoğun yaşandığı bir dönem olduğu için bu süreçte karşılaşılan sorunların daha kolay aşılması ve gelişim sürecinin doğru yönetilmesi için çocuk psikiyatri doktoruna başvurabilirsiniz. Objektif testler, aynalı oda muayenesi, oyun terapileri sorunların tespit edilmesinde ve tedavisinde kullanılan yöntemlerin başında gelmektedir. Çocukluk dönemi sorunlarının büyük bir kısmı doğru terapi yöntemleri ile çözülebilmektedir.