ankara-bebek-psikiyatrisi

Ankara Bebek Psikiyatrisi

Bebek psikiyatrisi özellikle 0-3 yaş aralığındaki bebeklerde çeşitli nörolojik bozukluklar ve gelişimsel hastalıklar beden ve zeka gelişiminde geriliğe neden olabilen durumlar incelenmektedir. Bebeklerde istismar ya da ihmal gibi durumlarda tekrar eden travmalara uğraması bu dönemde saptayarak engellenmesi ve ona yönelik tedavinin saptanarak uygulanması gerekir. Bu yaş grubunda görülen hastalıkların en önemlilerinin başında Yaygın Gelişimsel Bozukluk ya da bilinen adıyla otistik bozukluklardır. Ne kadar erken yaşta tespit edilirse daha iyi tedavi süreci takip edilerek etkileri en aza indirilmektedir. Dikkat eksikliği ve Hiperaktivite bozukluğu diğer bir önemli bir hastalıktır. Bu hastalıklarda uykusuzluk, huzursuzluk ve oyuncaklara ilgiyi sürdürememe gibi durumlarla kendini göstermektedir.

Çocuklarda görülen yaygın gelişimsel bozukluklar, dikkat eksikliği Hiperaktivite bozukluklarında kullanılacak olan ilaç tedavisinin bir çocuk psikiyatri doktoru tarafından seçilmesi gerekir. Bebeklerde psikiyatri zeka gelişimin doğru olarak devam etmesi için çalışmalar yapmaktadır. Zeka geriliği ve öğrenme güçlüklerine karşı da aileye eğitim verilerek tedavi süreci desteklenmelidir. Bebek psikiyatri muayenelerinde aynalı oda yöntemi kullanarak bebeklerin izlendiklerini fark etmeden anne ile olan iletişimi gözlemlenmektedir. Otizm, gelişim geriliği, konuşma gecikmesi, uyku bozuklukları, tuvalet alışkanlığı sorunu, dikkat dağınıklığı, Hiperaktivite sorunu, fiziksel sebebi olmayan vücut ağrıları gibi durumlar bebek psikiyatri uzmanlarının ilgi alanlarındandır. Ankara bebek psikiyatrisi birçok kişi tarafından bilinmeyen bir bilim dalıdır. Ancak oldukça önemli sorunların çözümüne yardımcı olur.

Bebekler anne karnından itibaren ruhsal gelişim göstermektedir. Çok önemsenmeyen bebeklik dönemi birçok ruhsal hastalığın ortaya çıktığı dönemdir. Bebek psikiyatrisi Ankara doktoru olarak klinikte birçok uzman testi ile sorunların doğru teşhis edilmesini ve gerekli tedavinin uygulanmasını sağlıyoruz. Kliniğimizde uygulanan bazı psikolojik ve psikiyatrik testler ise şunlardır; WISC-R testi, WISC-4 testi, Crowell Aynalı oda uygulaması, Moxo testi, Standford Binet testi ve Burdon dikkat testleridir. Klinik terapiler ve online terapi hizmetlerimiz sayesinde de tedavi süreçleri desteklenerek çocuk gelişiminin doğru bir şekilde ilerlediğinden emin olunmaktadır. Çocuklarınızda gözlemlediğiniz sorunlar için çocuk psikiyatri uzmanlarına başvurmaktan çekinmeyiniz. Çocuklarınızın uzman desteği alması daha sağlıklı bireyler olarak yetişmelerini sağlamaktadır.