Cocuk-Psikiyatri-Doktoru

Çocuk Psikiyatri

Çocuk psikiyatri birçok insan tarafından başvurulan, çocuk ruh sağlığı üzerinde uzmanlık düzeyinde eğitim almış tıp doktorlarını tanımlar. Çocuklar, herhangi bir sıkıntı yaşadıklarında veya bir sorunla karşılaştıklarında çözümü için, aileler çocuk psikiyatrisine başvurmaktadır.

Çocuk psikiyatri 0-18 yaş arasında olan tüm çocukların tedavilerinde etkin rol oynayabilmektedir. Akabinde tedavi sürecinde olan ve 18 yaşını geçen hastalar için de yaklaşık hasta 21 yaşına gelene kadar tedavi süreci sürdürülür.

Çocuk Psikiyatri Doktoru İle Rahatsızlıklar Nasıl Çözümlenir?

Çocuk psikiyatri doktoru, çocuğun yaşadığı zorluk ve sıkıntılara bağlı olarak farklı tedavi yöntemler uygular. Sorunların çözümünde öncelikli olarak tanı koyar. Tanı koymak için belli tetkikler ve aşamaları gerçekleştirir. Çocuğun yaşadığı rahatsızlık tanımlandıktan sonra tedavi süreci belirlenir.

Çocuğun herhangi bir ruhsal rahatsızlığı olmasa bile çocuk psikiyatri doktoru aileye danışmanlık verebilir, çocuğu karşılaşabileceği olumsuz durumlardan korumak için bir yol da izleyebilir. Eğer çocuk herhangi bir ruhsal rahatsızlığa sahipse bu rahatsızlıktan kurtulma sürecinde doktorun tedavi yöntemine bağlı olarak psikoterapi, aile yönlendirmesi, medikal tedavi gibi yollardan bazılarını tercih eder.

Çocuk Psikoloğu Hangi Rahatsızlıklar İle İlgilenir?

Yaşamın çocukluk evresi insanlar için inişleri ve çıkışları sert olan aşamalardan biridir. Bu süreçte çocuklar birçok sorunla karşılaşır ve bu sorunların çözümünde her zaman başarılı olamayabilir. Özellikle son yıllarda çocuk psikiyatrisi alanına başvurulan bazı sorunlar ancak çocuk psikoloğu yardımı ile çözüme kavuşturulabilmektedir.

Çocuk Psikiyatri Tarafından İlgilenilen Bazı Rahatsızlıklar

• Okula alışamama, okulun reddi
  • Sınav stresi ve buna bağlı olarak gelişen sınav kaygısı
  • Uyku bozuklukları
  • Otizm
  • Dikkat dağınıklığı
  • Hiperaktivite sorunu
  • Fiziksel nedeni olmayan vücut ağrıları
  • Kaygı bozukluklukları (anksiyete)
  • Öğrenme bozuklukları
  • Depresyon hali
  • İnternet ve bilgisayar bağımlılığı
  • Yalan söyleme sorunu
  • Konuşma bozuklukları
  • Tuvalet alışkanlığı sorunu
  • Çocuk psikiyatri bu ve bunun gibi birçok rahatsızlık ile ilgilenerek çocukların yaşadığı ruhsal kaynaklı sıkıntıların tedavi sürecini gerçekleştirir.